سریع ایران توافق آمریکا ایرانی وزیر امور خارجه

سریع: ایران توافق آمریکا ایرانی وزیر امور خارجه وزیر خارجه کشور خبر سیاسی

گت بلاگز وب‌گردی خصوصیات مدیران و رهبران ناکارآمد

یکی از کارهای اشتباهی که بعضی رهبران کسب‌وکارها انجام می‌دهند، انجام تک‌نفره همه کارها به‌صورت هم‌زمان هست.

خصوصیات مدیران و رهبران ناکارآمد

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، رهبران تلاش می کنند در ماجراجویی های سخت، هر لحظه کار درست را انجام دهند. بعضی اوقات این کارها به ظاهر درست هستند؛ ولی در باطن چیزی جز غرق شدن کشتی آرزوهایشان را به ارمغان نمی آورد. اگر یک کارآفرین هستید، از کارهای اشتباه در رهبری کسب و کار خود بپرهیزید. در ادامه با زومیت همراه باشید تا راجع به این کارها موشکافانه تر بحث کنیم.

عبارات مهم : ارتباط – شایعات

می گویند رهبران، رهبر متولد می شوند و یک فرد نمی تواند در طول زندگی تبدیل به یک رهبر شود. لِوی کینگ کارشناس مدیریت و مؤسس استارتاپ Nav در این باره می گوید: «من بعد از کار در چند شرکت بزرگ به حقیقتی جدای از این جملات دست یافتم. به عنوان رهبر، مواردی را که در کتاب ها نوشته شده است بود، انجام دادم؛ ولی با توجه به تشخیص خودم تعدادی از آن قوانین اشتباه از آب درآمدند و خودم آن ها را در زندگی کاری اصلاح کردم.
برقراري تعادل ميان خوش بيني و بدبيني براي رهبري ايده آل رهبران موفق هرگز اين عبارات را به کار نمي برند.من با آزمون وخطا اکنون به جایگاهی رسیده ام که به توانایی خود در هدایت، انگیزه دادن و رساندن شرکت به موفقیت اعتقاد کامل دارم. هیچ فرمول جادویی جهت رسیدن به این موقعیت نیست، ولی می توان از ۱۰ راهی که گفته ام دوری جست تا به یک رهبر خوب تبدیل شد.

۱-خودبزرگ بینی
رهبری نمی خواهم در شرکت خود یک دفتر به خصوص و شخصی داشته باشم، من باید جهت ایجاد ارتباط بهتر با کارمندان و افراد کسب و کار خود، در بین آن ها باشم. ما ۹۰ کارمند داریم؛ اگر همه آن ها مدیر اجرایی باشند و دنبال دفتر شخصی بگردند، باید اهداف شرکت را فراموش کرد.
همه نقش ها در یک گروه مهم هستند، تمام تکه های یک جورچین جهت تکمیل آن محاسبه می شوند و ارزشی تقریباً مساوی دارند. البته گفتن این حرف کافی نیست و باید به آن عمل کرد. اگر شما هرروز در حال گفتن سخنان الهام بخش باشید و سپس به دفتر خود بروید و در را ببندید، یک خبر بسیار تلخ به تمام نیروهای شرکت انتقال خواهید داد.
۲-پر کردن اطراف خود با افرادی که «بله قربان» گو هستند
اگر اطراف شما از افرادی که فقط چاپلوسی و تملق می کنند پر شد، باید منتظر ایجاد یک شکست غیر منتظره باشید. این شرایط باعث می شود که به مرور از بقیه هم انتظار داشته باشید تملق گویی کنند و تحمل هیچ انتقادی را نداشته باشید. این کار نادرست و غلط باعث کم کردن بازده در طولانی مدت و شکست شرکت در رسیدن به اهداف مهم خواهد شد. با ادامه این روند، انتقاد از روال کاری شما از بین بردن خواهد شد.
از کسانی که شمارا به چالش می کشند با آغوش باز استقبال کنید. از افرادی که نحوه تفکر متفاوتی نسبت به شما دارند، نظر بخواهید. آن ها مواردی را می بینند که شما نمی توانید ببینید. شمارا از پرسشها و اشتباهاتی آگاه می سازند که روحتان هم از آن ها خبردار نیست.
۳-سعی در انجام تمام کارها
همان طور که در راه اندازی کسب و کار خود نمی توانیم ابرقهرمان باشیم، در رهبری هم نمی توانیم مسئولیت انجام تمام کارها را بر عهده بگیریم. رهبران هوشمند و قدرتمند آگاهی کاملی از نقاط قوت و ضعفشان دارند، آن ها وقت خود را جهت کارهای بیهوده تلف نمی کنند و انرژی خود را روی مواردی می گذارند که بیشترین بازده را جهت آن ها خواهد داشت.
بر کاری که در آن مهارت دارید، تمرکز کنید و با تلاش کردن به بالاترین مهارت در آن کار برسید. هنگامی که به مواردی می رسید که در آن مهارت مورد نیاز را ندارید، تلاش کنید با برنامه ریزی هوشمند و کار تیمی به نمره قبولی در آن مورد برسید.
۴- جدی بودن بیش ازحد
خندیدن فلج کننده ترین موردی که می تواند به شما و اهدافتان ضربه بزند، جدی بودن بیش ازحد در محیط کار هست. اگر شما در واکنش‌ها با دیگران، خود را بیش ازحد جدی بگیرید و هر دری را جهت ایجاد ارتباط نزدیک افراد با خود ببندید، چیزی جز شکست انتظارتان را نمی کشد. شما باید به کارمندان خود اجازه بدهید چیزی که در ذهنشان است با شما در میان بگذارند.
با شخصیت درونی رسمی خود صلح کنید و به دیگران اجازه بدهید با شما کمی شوخی کنند (البته نه خیلی زیاد).
۵-ساکن بودن
رهبران وقت ساکن ماندن و تکرار غلط های قبلی را ندارند. کسب وکارهای جهانی به سرعت و بی رحمانه در حال رشد هستند و شما نیز باید مانند آن ها از حالت سکون خارج شوید. از غلط های خود درس بگیرید و ۱۰ برابر نیرومند تر شوید.
۶. دست کم گرفتن هوش هیجانی
افراد با هوش هیجانی اوج (EQ) قادر به آشنایی و مدیریت احساسات خود و افراد اطرافشان هستند. اگر آن ها یک انتقاد سازنده از کسی بشنوند و واکنشی نشان بدهند، می توانند تصویر العمل خود را به عنوان یک تصویر العمل خوب یا بد تشخیص دهند. آن ها می توانند به آسانی از ناراحت شدن و آسیب دیدن یک نفر دیگر مطلع شوند و گام های مؤثر را جهت حل این شرایط را انجام دهند. این مهارت زمانی که در یک شرکت بزرگ به کار گرفته می شود، به طور مستقیم بر درآمد تأثیر خواهد گذاشت.
۷-تقلید
یک راه ساده جهت از بین بردن استعدادهای خود این است که تظاهر کنید فرد دیگری هستید. همه باید تلاش کنیم قهرمان درون خود را بیدار کنیم و عالی ترین خود باشیم نه عالی ترین دیگران. ما هیچ وقت نمی توانیم عالی ترین مقلد باشیم، ولی می توانیم عالی ترین خودمان باشیم.
اگر من جهت جلسه بعدی خود تصمیم بگیرم مانند استیو جابز لباس بپوشم، حتما بقیه به من خواهند خندید. تلاش کنیم از خود واقعی مان با آغوش باز استقبال کنیم تا بقیه نیز از ما استقبال کنند.
۸- دامن زدن به شایعات بی اساس
رهبران بزرگ از شایعات بی اساس و بی تأثیر که ممکن است به بدنه شرکت صدمه بزند، دوری می کنند. دامن زدن به چنین شایعاتی ناشی از عدم آگاهی و کوچک اندیشی است.
نکته ی دیگر این که حتی در نزدیک ترین دایره روابط خود از خبرهایی که باعث تحقیر و خرد کردن شخصیت بقیه می شود، دوری کنید. وجود چنین شایعاتی باعث کم کردن اعتمادبه نفس کارمندان خواهد شد. شایعات بی اساس و مخرب راجع به افراد شرکت را از محل کار خود دور کنید.
۹-انتظار غیر معقول
یکی از کارکنان من خاطره ای راجع به مدیر قبلی خود برایم تعریف کرد، او می گفت رئیسش ایمیل های طولانی جهت افراد می فرستاد و درخواست جواب سریع از آن ها داشت. بعد از دریافت جواب، تا چند روز مخاطب خود را معطل می گذاشت. واقعاً این کار نمی تواند جالب باشد و نشانه ای از ضعف، خودشیفتگی و شخصیت بی ثبات است.
۱۰- دوری از داشتن سرگرمی به هر هزینه ای
۱۴ سرگرمی جالب
رهبری بسیار سخت هست؛ به عنوان یک رهبر باید استرس کاری زیادی تحمل کنید. رهبری نیازمند صرف ساعت های زیاد و یک ارتباط گرم و هوشمندانه با افراد هست. اگر شما هنگام انجام این کار نتوانید لذت ببرید، چه اتفاقی می افتد.
اینجا جایی است که علاقه به کار باید وارد عمل شود. هرقدر من کار خود و افرادی را که با آن ها کار می کنم، دوست داشته باشم، باعث حفظ سلامتی و پیشرفت کاری من خواهد شد.
منبع:سلامت
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ارتباط | شایعات | خصوصیات مدیران | رهبران کسب وکار | طول زندگی | کارشناس مدیریت | رهبری ایده ال |

خصوصیات مدیران و رهبران ناکارآمد

خصوصیات مدیران و رهبران ناکارآمد

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz